RoseElephant copy.jpg
  • dearabi

What Your Man Gotta Do With Me?

During lunch yesterday (6/10) I was supposed to buy a watch for my baby cousins grad gift. I say supposed to because I got interrupted by a dude who didn’t care whether or not I had a (pretend) boyfriend. As I made my way to the G-Shock counter, I saw that 2 guys were already there checking out the merchandise. They saw me and politely spread like the Red Sea so I could take a look but I could already tell what was gonna happen next:

Him: Hey beautiful, what’s your name? Me: Gail Him: Nice to me you, my name is Marcus Me: Nice to meet you Marcus *tries to look really, really interested in a teal G-Shock* Him: You married? Me: No *laughs* Him: You got a boyfriend? Me: Yes, I’m seeing someone (LIES) Him: We can be friends though Me: Yah we can (LIES) Him: So can I get your number? Me: My boyfriend probably wouldn’t want me giving that out Him: Why not? Me: Well, I wouldn’t want him giving out his number? Him: Then how are we gonna be friends? Me: I’ll see you around (LIES). My lunch is over (MORE LIES) it was nice meeting you (he was nice so that part was true)

I walked away wondering 3 things: 1) Shit, now when am I gonna cop that watch? 2) Since when did dudes start asking about marriage? and 3) “What the fuck ever happened to the significance of having a significant other?” The first 2 were easy: 1) Friday after work and before the game and 2) Since everyone started getting married. But when I got to #3, I felt kinda stumped. Sure, just a few years ago the Dream put on blast how much he loved your girl. But it just seems like men (and I know females is just as skank but I’m only writing from personal experience) care less and less about that “In a relationship” status on Facebook.

Maybe I’m just old fashioned. Or maybe, the title of boyfriend/girlfriend has diminished because the people who hold the title don’t value what it means either. Although nothing new, nowadays more than ever, if you ain’t married – YOU SINGLE. I guess … to each their own right? But I figure, why even bother having a girlfriend or boyfriend then? ‘Cuz I don’t know wth I’ll do if I hear, “Naw I’m probably gonna marry her but until then …” one more time.

I ain’t knockin yall, I just watched Get Him to the Greek last night and throughout most of the movie Aldous Snow reiterated how humans weren’t meant to be monogomous. But I like the idea of being someone’s “girlfriend,” (and only his) and that someone being my “boyfriend” (and only mine). I’ll always value that relationship, whether the label’s there or not, and I hope there’s still people out there that feel me on this.

Method Man once said “you don’t need no ring to be my wife,” so all you Positive K fans please believe that even though he didn’t put a ring on it (yet lol) when I say “I got a man,” that while he may have nothing to do with you, he got everything to do with why I’m not giving you my number.

Recent Posts

See All

The Countdown.

T - 31 Days: The Lease. I knew this time would eventually come. Something to break my heart and make it real. I didn't need to sign it until the 6th, but I signed it on the 2nd. I purposely scheduled

I Still Choose You.

I unpack all my boxes. I have dinner with friends. I borrow three forks. And a box cutter. And a wine opener. I put new sheets on my bed. I don’t cry. My mom comes over to keep me company for a few da

The Sunday Sads.

Sundays were made for lazing in bed. Pancakes for breakfast and tummy scratches. The farmer's market and taking your time, to lay in the grass, to soak in the sunshine, to listen to kids playing in th

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon

© 2020 I'll make you feel things.